Wraz z Uniwersyteckim Systemem Obsługi Studiów rozwijany jest szereg serwisów internetowych dedykowanych ogółowi społeczności uczelnianej, dzięki którym korzystanie z zasobów scentralizowanego systemu informatycznego możliwe jest nie tylko dla pracowników administracji.
Każda szkoła wyższa, która wdrożyła USOS, posiada uprawnienia do użytkowania dowolnego z tych serwisów bez ponoszenia dodatkowych opłat. Korzystanie z nich nie jest konieczne do poprawnego funkcjonowania głównej bazy danych USOS. Liczba i rodzaj wdrożonych serwisów pozostaje wyłącznie w gestii uczelni.
USOSweb
USOSweb - internetowy odpowiednik USOS dla studentów i nauczycieli akademickich pozwalający na zdalne załatwianie spraw związanych z tokiem studiów. Studentom umożliwia on między innymi następujące czynności:
- przeglądanie planu zajęć,
- przeglądanie historii zaliczeń,
- rejestrowanie się na zajęcia,
- składanie podań,
- wypełnianie ankiet związanych z tokiem studiów lub konkretnymi zajęciami,
- komunikację w ramach grup zajęciowych,
- otrzymywanie informacji o stypendiach i płatnościach,
- dokonywanie płatności z użyciem systemów płatności elektronicznych,
- uzyskanie dostępu do mLegitymacji poprzez system mObywatel,
- udział w wyborach ciał kolegialnych uczelni.
Nauczyciele akademiccy mogą korzystać między innymi z następujących funkcji serwisu:
- wystawianie ocen (wypełnianie protokołów do zajęć),
- wprowadzanie wyników sprawdzianów,
- wysyłanie wiadomości do uczestników zajęć,
- udział w wyborach ciał kolegialnych uczelni.
Mobilny USOS
Mobilny USOS - aplikacja mobilna (w wersji na systemy Android i iOS) dająca dostęp do wielu funkcji realizowanych w USOSweb, ale także dedykowanych specjalnie dla urządzeń mobilnych. Użytkownik dostaje na komórkę powiadomienia o dotyczących go zdarzeniach zachodzących w systemie USOS (np. wystawienie oceny) lub wysłanych do niego bezpośrednio przez uczelnianą administrację (np. upływa termin ważności badań lekarskich lub wniesienia opłat). Student może z Mobilnego USOS zaaplikować i uzyskać dostęp do mLegitymacji poprzez system mObywatel.
System Rezerwacji Sal
SRS (System Rezerwacji Sal) - serwis służący do rezerwowania sal w skali całej uczelni. Pozwala na efektywne zarządzanie wykorzystaniem wszystkich pomieszczeń dydaktycznych na danej uczelni, a także kosztami związanymi z ich wynajmem. Do najważniejszych funkcji systemu można zaliczyć:
- możliwość nanoszenia rezerwacji sal,
- mechanizm wyszukiwania konkretnych zajęć lub wolnych sal,
- generator raportów i statystyk dotyczących procentowego obłożenia poszczególnych sal i budynków,
- możliwość eksportowania poszczególnych planów zajęć do formatu PDF.
Planista
Planista to aplikacja desktopowa na platformę Windows wspomagająca układanie planu zajęć na dowolny tydzień roku kalendarzowego. Z panelu dostępnych jest wiele opcji systemu. Plan zajęć można oglądać na siatce standardowej lub odwróconej, dla konkretnej sali, prowadzącego zajęcia, grupy przedmiotów. Konflikty w planie są automatycznie wykrywane i zgłaszane.
Archiwum Prac Dyplomowych
APD (Archiwum Prac Dyplomowych) - serwis pełniący funkcję katalogu i repozytorium elektronicznych wersji prac dyplomowych. Wraz z każdą pracą przechowywane są powiązane z nią informacje, takie jak:
- nazwiska autorów, opiekuna pracy, recenzentów,
- recenzje,
- ocena z pracy.
W pełni wspiera zdalny proces przebiegu obrony, w tym wprowadzanie i zatwierdzanie recenzji oraz zdalne wypełnianie oraz zatwierdzanie protokołu egzaminu dyplomowego.
Ankieter
Ankieter - serwis służący do przeprowadzania dowolnego rodzaju ankiet elektronicznych dla ogółu lub dowolnych podgrup społeczności uczelnianej. Może być wykorzystywany także do zdalnych głosowań.
Informator ECTS
Informator ECTS - ogólnie dostępny serwis, który zawiera informacje dotyczące systemu transferu i akumulacji punktów ECTS. Informator zawiera dwa katalogi: programy studiów i przedmioty (wraz z ich wyceną w punktach ECTS).
Ewaluacja Nauczycieli Akademickich
EVA (Ewaluacja Nauczycieli Akademickich) - serwis wspomagający proces przeprowadzania ustawowej oceny okresowej nauczycieli akademickich oraz wspierający nauczycieli akademickich w składaniu w macierzystej jednostce organizacyjnej sprawozdań z pracy naukowej i dydaktycznej. Pełni również rolę notatnika, w którym nauczyciele mogą na bieżąco wprowadzać informacje o swoich osiągnięciach, raportowanych później w różnego rodzaju sprawozdaniach.
USOS API
USOS API - w pełni udokumentowany publiczny sieciowy interfejs programowania aplikacji. Ułatwia pracę programistów przy integracji USOS z innymi istniejącymi rozwiązaniami, w tym z zewnętrznymi systemami dziedzinowymi poszczególnych uczelni. Umożliwia uczelni, która wdrożyła USOS, udział w zewnętrznych (w tym ogólnopolskich i międzynarodowych) projektach informatycznych.